niedziela, 13 sierpnia 2017

KLUCHATON, czyli co będę czytać przez kolejny tydzień.

Cześć książkoholicy!



Wielkimi krokami nadchodzi Kluchaton, czyli maraton czytelniczy wymyślony m.in. przez lilęcwix oraz Marię z Kukurydzy. W ich filmikach znajdziecie wszystkie szczegóły dotyczące tego maratonu, ja tylko napiszę, że trwa on od 14 do 20 sierpnia, jest 15 wyzwań, z których trzeba wykonać co najmniej 5. Suma ilości stron z wszystkich książek powinna wynosić 1200. No to tyle, a teraz przedstawię Wam, co mam zamiar czytać! 








Chciałam, żeby ten maraton był dla mnie swego rodzaju nadrobieniem zaległości, dlatego niestety nie udało mi się zrealizować wszystkich wyzwań. Książki wybrane przeze mnie są w większości grube, dlatego postawiłam sobie niezłe wyzwanie, jednak postaram się je wszystkie przeczytać, ale do rzeczy!


1.Magnus Chase i Bogowie Asgardu Młot Thora - Rick Riordan (479 stron)

 


Dzięki tej pozycji wypełnię wyzwania numer 1 (Alex Fierro-książka z zieloną lub różową okładką), numer 2 (Inej Ghafa-książka, której przeczytanie jest dla ciebie wyzwaniem) oraz numer 12 (Neferet - książka z bohaterem tak złym, jak sama ciemność). To drugie z tego powodu, że daawno temu czytałam pierwszą część i w sumie niewiele pamiętam i długo zwlekam, a trzecie chyba trochę naciągane, ale pamiętam, że był tam Loki, mam nadzieję, że mogę dopasować niego do tej kategorii. :)







2. Szóstka Wron - Leigh Bardugo (495 stron)

 





Do tej pozycji pasowały mi wyzwania numer 3 (Syriusz Black - książka, która jest źle oceniana), ponieważ słyszałam trochę złych opinii na temat tej książki oraz numer 15 (Cealena Sandothien-książka z dużą ilością akcji), tutaj mam taką nadzieję, piszcie, czy dobrze dopasowane.:)









3. Harry Potter i Kamień Filozoficzny - J. K. Rowling (321 stron)

 



Jako że chcę w najbliższym czasie odświeżyć sobie całą serię, postanowiłam zacząć już w czasie maratonu. Dzięki temu wypełnię wyzwania numer 5 (Thalia Grace – książka autora, do którego pałasz nieśmiertelną miłością) oraz numer 6 (Dorian Gray – książka napisana pięknym językiem lub klasyk), ponieważ uważam, że Harry Potter jest napisany pięknym językiem i jest w swoim rodzaju klasykiem. :)







 

 4. Czas Żniw - Samantha Shannon (512 stron)

 



Od jakiegoś czasu zwlekam z jej przeczytaniem, a słyszę tak dużo dobrego. Dopasowałam tę powieść do wyzwania numer 7 (Vin – książka z silną kobiecą postacią), mam nadzieję, że tak jest, w sumie trochę strzelałam :p oraz do wyzwania numer 9 (Raoden – książka, którą polecili ci znajomi), może nie znajomi, głównie ludzie z bookstagrama, bo tyyle osób mi ją polecało. :)








5. Alice's Adventures in Wonderland - Lewis Caroll (150 stron)

 




Tę pozycję przyporządkowałam do wyzwania numer 13 (Luna Lovegood – książka dziwna, ekscentryczna) z wiadomych powodów. :) Mam nadzieję, że to, że jest po angielsku nie spowolni bardzo mojego czytania.








Dzięki tym pozycjom wykonam 9 zadań i przeczytam 1957 stron.

No więc to by było na tyle z moich planów, w komentarzach piszcie, czy zamierzacie uczestniczyć w Kluchatonie, jeśli tak, to co chcielibyście przeczytać. :) A jeśli znajdziecie jakieś wyzwania, które można jeszcze dopasować do wybranych przeze mnie książek, koniecznie mnie powiadomcie! 

beetroot xx

12 komentarzy:

  1. Właśnie ostatnio miałam ochotę wziąć udział w jakimś takim maratonie czytelniczym, więc postaram się w tym tygodniu :) Aczkolwiek jeszcze nie mam pojęcia, co przeczytam :'D
    Mówiąc szczerze, może być ciężko z Alicją po angielsku; pamiętam, że w wersji polskiej się z nią męczyłam, ale wierzę w Ciebie :D ( ˘ ³˘)♥
    - Julia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wiem co będziesz czytać, ACOMAF 😈 to mnie pocieszyłaś 😂 ale to wydanie ze słowniczkiem, może będzie lepiej. :)

      Usuń
  2. Mam w planach przeczytać "Czas żniw". Kiedyś... ;)
    Życzę Tobie (i sobie, bo też biorę udział w Kluchatonie) powodzenia!

    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojej, nawet nie wiedziałam, że jet takie coś. Może też wezmę udział, wygląda świetnie! Wow, i dawno już chciałam zakupić coś z wydawnictwa [ze słownikiem] ale jakoś do teraz mi nie wyszło haha.
    Pozdrawiam,
    Laura z loreenbooklover.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Harry♡
    Miałam wziąć udział ale w ostateczności nie zdołałam dopasować książek do wyzwań :/ A szkoda bo maratony zawsze mnie motywują i dzięki nim czytam o wiele więcej.
    No ale trudno. Muszę się pogodzić z tym, że sierpień to czytelnicza porażka u mnie.
    Pozdrawiam i trzymam kciuki, żebyś przeczytała wszyszki wymienione pozycje♡
    Pozdrawiam
    http://bakerstreetlibrary.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla są zawsze czasem, kiedy nadrabiam wszelkie zaległości:) szkoda, że nie udało Ci się dopasować książek :(
      Dziękuję i również pozdrawiam ❤️

      Usuń
  5. Takie maratony nie są niestety dla mnie, bo tempo mojego czytania od zawsze pozostawia wiele do życzenia, a zresztą nie lubię czytać na wyścigi :) Niemniej trzymam kciuki i życzę powodzenia, bo ktoś tutaj podjął się niezłego wyzwania!

    Pozdrawiam,
    S.
    nieksiazkowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. fantastyczny TBR na Kluchaton! Rick Riordan - ja dopiero zacznę przygodę z tym autorem i mam nadzieję, że będę zachwycona. Jeśli chodzi o szóstkę wron właśnie ta część negatywnych opinii mnie póki co zraziła. Do tego czas żniw, kolejny grubasek - olbrzymie wyzwanie! Trzymam kciuki i życzę powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki Ricka Riordana są niesamowite, poleecam.:)
      Dziękuję bardzo! <3

      Usuń